FF, i det här fallet ; forward fast

Tänk så fort allt gick med flytten...
Igår hade vi inte ens köpt huset, inte ens varit på visning, inte ens bestämt oss för att vi skulle ha det, inte ens fått ett nytt lånelöfte. IDAG, har vi köpt det, tapetserat om, byggt en stor altan runt halva huset med ett fint tak, möblerat och fått upp tavlor, lagt nya klinkers i källaren och nu sitter vi och myser framför den öppna spisen i vardagsrummet samtidigt som solen skiner på de nya solpanelerna på taket. Är vi inte fantastiskt snabba?

Tyvärr är det ju inte riktigt så men i min fantasi så har allt det där redan hänt. Jag vill så himla gärna ha det huset, det harjag visserligen velat med många andra hus oxå men det är känns verkligen mera rätt. Förut har jag varit desperat och bara velat ha ett hus men nu är det liksom lite mer verklighetsförankrat. Det här huset är bra! Kanske inte drömkåken direkt men det har vi ju ändå inte råd med.
Vi är ganska kräsna båda två och vill bo fint så det går inte med vilket hus som helst. Många av dom vi tittat på förut har vait antingen för dyra, förl ångt bort eller i för dåligt skick.
Det här huset ligger nära, alltså i rätt samhälle, eller ska jag säga by... Det är nyrenoverat, smakfullt. Priset är skäligt, jag jag kan rabbla upp massa anledningar till varför vi ska köpa just detta huset. Men framför allt så är det för att det kostar vad vi har råd med. Det huset som min man söker, det existerar inte. Han vill ha ett stort hus på landet med lite mark till, i absolut toppskick både invändigt och utvändigt, billig drift och helst gratis. Där ska vi kunna bo med våra fem barn och alla ska ha eget rum... Alltså fatta att det huset kostar 3 miljoner!! Vi har bara 2! Så då får vi ta nåt som är nästan lika bra... Det här... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0