Högintelligenta människor, eller?

Vi har valt att gå vidare med andra sökande.

Vi kontaktar Dig med anledning av att Du sökt tjänsten som "Timvikarier till Omsorgsförvaltningens bemanningsenhet"

Tack för att Du kom till dataintervjuerna hos oss.
Resultatet visade att Du inte uppnådde de poäng som krävs för att jobba som timvikarie.
 
 Med vänliga hälsningar

Camilla Z

Ja så här såg det ut när jag öppnade min mail idag. Gissa om jag blev arg?! Inte alls på grund av att dom inte vill ha mig men på grund av man kan bli bortgallrad genom nåt idiotiskt IQ-test.

Jag är inte den som är den så jag skickade iväg ett litet svar på deras mail.
Det såg ut så här...

Hej Camilla! Kan man få veta varför? Jag är väldigt nyfiken på det för jag förstår inte alls varför vi skulle göra det där, i mina ögon, fåniga IQ-testet. Antar att jag inte var tillräckligt logisk.

Skulle ändå vilja veta vad det var det hängde på.
Men jag tycker det är konstigt att ett test kan väga högre än att jag har t.ex. Mvg i alla ämnen på gymnasienivå föruton data där jag har Vg, jag har läst handikppvetenskap på högskolan med utmärkt på alla mina arbeten, jag har många års erfarenhet inom vården. även med funktionshindrade, har väldigt bra referenser från tidigare och nuvarnade chefer samt att jag är en social och arbetsvillig person som alltid gör mitt bästa.
Kan någon människa förklara för mig hur det testet kan väga tyngre? Så tungt att jag inte ens kan få arbeta timmar inom Omsorgen... 
Jag menar inte att jag skulle vara bättre än någon annan men jag förstår inte sättet ni gallrar på.  
Hoppas inte jag låter för upprörd nu. Detta är inte riktat mot dig, jag förstår att inte du är den ansvariga men du kanske kan svara på mina frågor. 
 
Mvh Angelica

Nu är det sjukt spännande att höra hur dom motiverar sitt tänkande. Jag blir så arg!! En dator kan omöjligt avgöra ifall du är lämplig att arbeta inom vården, kanske att ett test kan gallra när det gäller andra yrken men ett IQ-test visar inte din sociala och vårdande sida. *grrr*

Tänk att min nuvarande chef vågar låta mig arbeta, egentligen kanske jag är så dum så jag borde bli jordgubbsplockare eller
liknande...

Nej dom kan behålla sitt test så får vi se om dom är nöjda med sitt urval sen när dom sitter där med bara akademiker som inte har en aning om hur dom ska hantera situationerna med brukarna.

"Suck igen"

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du tar väl ändå i nu, jordgubbsplockare har faktiskt en lång och gedigen akademisk utbildning bakom sig. I Polen.
Nä jag tycker istället du borde bli politiker.

2007-08-30 @ 09:25:14
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Jag själv

det är kasnke det vi ska satsa på du o jag tillsmammans. Vi bildar ett nytt parit tills nästa val o erövrar hela stan!!

2007-08-30 @ 12:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0