Ytterligare en bekräftelse på hur olämplig jag är att arbeta inom vården. Måste nog säga upp mig!

Nej men hör o häpna!! Vilket slingrande svar tycker jag... Det är ju rena rama skitpratet!!! Alltså det där måste vara människor helt utan erfarenhet av vården som utformat det där testet. Inte en fråga det fanns utan bara siffroor och bokstäver i olika skumma kombinationer. Men det var kul att hon bemödade sig med att svara. Får väl nöja mig med det, orkar inte strida om en sån här skit sak längre men de kan stoppa upp sina timvikarietjänster någonstans... T.ex i näsan...

Hej Angelica!

Datatesten som Du gjorde är  inget kundskapsprov utan det utgår ifrån den person som gör testen. Det är inga svar som är
varken rätt eller fel. Resultate visar  personliga egenskaper och problemlösningsförmåga.

Man delar in testen i två delar, en del med frågor om ens personlighet och en del om hur man löser problem.

Den personliga bitens resultat visar: hur ansvarsfull, hur stabilt humör/trygghet och servicekänsla som den tesatde har

Den biten om problemlösning:  denna förmåga mäter vi för att säkerställa att den personal vi anställer har en tillräckligt god förmåga
att hantera oförutsedda och kritisksa situationer på ett godartat sätt.( Hur jag handlar vid t ex hjärtstillestånd,hur jag bemöter upprörda anhöriga eller aggresiva vårdtagare).
Denna förmåga är svårt att få en uppfattning om vid genom t ex intervju eller referenstagning. Däremot kan vi mäta detta genom problemlösningsdelen i testet.
I korthet skall man kunna se logiska mönster och samband i uppgifter som består av såväl text som siffror. Dock handlar det inte om matematisk förmåga.

Man kan ha bra betyg i sin utbildning men det talar  inte om hur personen är i sin personlighet och hur en person hanldar i en stressad situation.

Med vänlig hälsning
Camilla Z

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker det hörs på hela upplägget att du är en olämplig människa överlag. Inte kan väl du hjälpa någon som fått hjärtstillestånd när du inte ens kan svar rätt på 23343585045845 upphöjt till 44847 minus 3. Vilka puckon, kan man ens bli sophämtare inom thns stad utan det testet??

2007-09-01 @ 10:08:57
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0