Beslutsångest

Ont magen från morgon till kväll. Hur ska detta bli? Jag har liksom inte så där gravidont utan mer "bajsont" och måste springa på toa i tid o otid. Det kan ju bero på att jag är konstant nervös oxå. Det känns nämligen lika nervös som roligt det här att vara gravid. Vet inte om jag vet vad jag gett mig in på egentligen. Det är nästaan så att jag funderar på att göra abort fast det är så klart bara en tanke, inget jag skulle genomföra. Det är rädslan för att föda och för att vi ska skiljas oss på kuppen bara för att vi skaffar barn, som gör att jag är så nervös, Det här är ju liksom inget man gör varje dag direkt. Ett livslångt beslut som förändrar resten av mitt liv är så klart nåt att fundera o oroa sig över.

Sen funderar jag även över hur jag ska göra med det nya jobbet som jag fått. Tänk att det fanns någon som ville anställa mig till slut ändå... =) Men jag måste ta reda på så att det inte är en ren timanställning för det är ju inte sjukpenningsgrundande och det går ju inte. Förr eller senare blir man ju sjuk samt att det är ju vansinnigt viktigt att jag får så hög föräldrapenning som möjligt. Ja detta tål att funderas på.

Nu är det dags att åka till jobbet, det är liksom tidig morgon nu. Fattar inte vad som fick mig att sätta mig här! =)

Kommentarer
Postat av: Martin

Hallå hjärtat..
Jag vet inte om det va nåt som du missade förra gången vi pratade, men du skulle ju jobba kvar på ditt gamla jobb. Det rör sig inte om många månader till du ska jobba..
Men jag vet att du e skit trött på skiten och att du längtar bort.
Jag tror nog inte att du ska vara orolig för att bli ensam i detta, Din Man kommer aldrig lämna dig i detta ensam. Han älskar dig otroliga mängder.. :-)

2007-10-10 @ 19:40:50
Postat av: Jag själv

Du är ju bara fööör söt Martin!!! Hoppas innerligt att du har rätt i det du skriver men det har du säkert för du har väl precis som jag- ALDRIG HAFT FEL!! =)
Håller tummarna för dig med utbildningen!!!

2007-10-12 @ 10:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0