Fint som snus

Igår var vi på visningen av vårat blivande hus. VÅRAT!! Ja så ska det bli om jag får bestämma... Huset var hur fint som helst, jag blev verkligen positivt överraskad...
Huset har stor potential för att bli mitt drömslott! Jag behöver inte 500 kvadratmeter för att bo som en prinsessa, det räcker bra med de ca 120 kvm som finns i det huset. När visningen var över så sa mäklaren att nu får ni åka hem o funderar på saken. Visst sa vi, sen dröjde det ca 5 minuter o sen ringde min man till mäklaren. Det var bara en telefonsvarare tyvärr men han pratade in ett meddelande. Hej, vi vill bjuda 1 550 000 kr för huset. Typ så o tack o hej... Det dröjde ca 1,5h sen ringde mäklaren upp o undrade om detta verkligen stämde??!! Jo sa min älskade, det stämmer. Kör du någon slags taktik frågade mäklaren? Utgångsbudet är ju      1 450 000. Jo tack det vet vi, men vi måste ju skrämma dom andra lite!! Det var nämligen ett riktigt råpucko med fru o barn på visningen. Han gick o prata om att dom skulle renovera källaren för 300 000 men det var ju småpotatis. Trodde nog att vi andra skule bli svaga i knäna o kasta in handduken direkt när vi hörde hur rik han var som bara kunde kasta upp 300 000 så där. Men icke sa Nicke, vi skrämdes inte. Vi blev bara ännu mer taggade!! Min älskade ville höja budet med 200 000 direkt men där satte jag stopp. Det får finnas gränser här i livet
Nu är det iaf sjukt spännande att se när telefonen ringer här idag och mäklaren har fått ett högre bud. Då får vi skicka iväg ett skrämselskott igen. *mohahhaha* Hoppas ingen skrämmer oss bara... =)

Snart slottsfru...

           
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0