För er som följer dramat om rekryteringsenheten

Igår hade jag fått ett nytt mail från rekryteringsenheten... Det börjar bli ganska kul det här... Jag ska faktiskt bemöda mig med att skriva ett svar till dom igen. Ska fråga vad vitsen var med att gå utbildningen som krävs för det aktuella jobbet. Det är ju undersköterska och habiliteringsassistent man ska vara och det är jag!!! Plus att jag lästa Handikappvetenskap. vad mer kan dom begära? Jo att man ska göra ett test ytterligare för att dom ska se om jag är kapabel till att torka lite bajs mm. Helt jävla otroligt!!!
Fortsättning följer...

Hej Angelica!

Ska försöka förklara bättre. Jag vill inte att Du ska känna Dig misslyckad på något sätt. Alla har sin personlighet som man ska känna sig stolt över.


De personliga egenskaperna som vi går efter och som ger poäng i testen är:
Stabilitet
Målmedvetenhet
Sympatiskhet
Kapacitet

        Stabilitet . Denna personlighetsfaktor säger något om hur lugn och tålig en person är i olika situationer, och i vilken utsträckning man är orolig och har lätt att bli upprörd över saker och ting.  Höga                 poäng ? avslappnad och stabil person med jämt humör. Låga poäng ? ängslas för saker och oftare känna dig nedslagen och besviken.

        Målmedvetenhet: Denna egenskap handlar mycket om på vilket sätt man föredrar att arbeta. Höga poäng ? välorganiserad person som arbetar systematiskt. Låga poäng ? Spontan i sitt sätt att närma sig arbetsuppgifter, inte så förtjust i att planera och inte lika öppet prestationsinriktad.

        Sympatiskhet:  Har att göra med vilken ?stil? man har i sina relationer till andras. Höga poäng- oftast vänlig, tillitsfull och vill samarbeta för att konflikter inte ska uppstå. Låga poäng ? mer skeptisk gentemot andras, rakt på sak och tävlingsinriktad.

        Kapacitet: Höga poäng- bättre på att lösa oförutsedda och kritiska situationer som ex en brukare som fått hjärtstillestånd. Låga poäng ? svårare för denna typ av situationer.

Det ligger en vetenskaplig forskning bakom denna test som ger stöd för att denna metod är relevant.
Tycker Du fortfarande att det verkar konstigt med testet så är Du välkommen att ringa oss så
kanske vi kan förklara bättre.

Med vänlig hälsning
Camilla Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0