Vad väger du?

Ja, det var ungefär den värsta meningen som sades idag på Östra. Allt annat var ganska bra. Elelr i den här situationen ska man väl inte klaga. Inte än iaf!!
Både jag o Mattheo är nu noggrant undersökta i en magnetröntgen kamera. Det var en ganska mysig upplevelse att åka in i den där apparaten faktiskt, inte alls så hemskt och trångt som jag hade föreställt mig. Sen var det en trevlig kille som pratade i mitt öra med jämna mellanrum för att tala om allt som händer. Fast han hade lika gärna kunnat vara tyst för Rix fm spelades i hörlurarna och det var ganska intressant oxå. Dom intervjuade morgondagens artister i Melodifestivalen.
Hur som helst när det var färdigt så fick jag ta på mig kläderna igen och gå ut i väntrummet i väntan på DOMEN!! Tillbaka till kläderna... Det var tur att det inte var någon pudding som jobbade där på MR för fy så jag såg ut när jag tassade omkring i den berömda rock man alltid får på sjukhus, orakade ben,  en sån där fin buckla bak på huvudet för att dom tog min snodd ur håret pga metall samt värst av allt, ingen bh!! Ni anar inte hur ful jag är utan den just nu... *ryser* Brösten som är storlek F!! står inte direkt rakt ut längre utan hänger mer som två enorma klumpar på varsin sida av bröstkorgen. I en genomskinlig rock så såg det riktigt illa ut... Tack gode gud att jag är gift!!
Nå väl. Vi fick bara vänta några minuter innan en av de supergulliga sköterskorna kom och hämtade oss med orden, Doktorn kan nu ta emot er i ett avskilt rum... *svälj* Nu är det dags. Vårat barns framtid skulle alldeles strax deklareras för oss. Jag hade i och med brösthistorien nästan glömt av varför jag var där och traskade med snabba steg in i rummet som hon pekade på i tron om att där skulle vi få sitta o  vänta tills doktorn dök upp. Men där satt han redan vid ett stort bord och tittade lite under lugg på oss.
Kläm ur dig det direkt tänker man bara men han pladdrade på om massa annat innan han kom till skott.
Ungefär som jag gör just nu... Mattheo har en sjukdom som heter Congenital Cystic Adenomatoid Malformation CCAM. Det innebär i korta drag att när lungan ska bildas så går någonting lite snett och det bildas cystor i den. Det här kan se lite olika ut från fall till fall. För en del så växer det så många cystor att lungan till slut breder ut sig i hela bröstkorgen och barnet måste genomgå flera operationer redan i magen. Så har inte vi planerat det... =) Vi hoppas på det bästa!!
Nästa vecka bär det av igen till Drottning silvias barnsjukhus för att konsultera barnläkare och kirurger angående förlossning och Mattheos operation. Då får vi nog ännu mer kött på benen angående hans tillstånd. Älskade lilla ungen...
Men vi är iaf väldigt glada över det beskedet vi har fått idag. Även om han aldrig komemr kunna bli någon elitidrottare med en mindre lunga så kommer han iaf förhoppningsvis leva ett bra liv eller det viktigaste av allt just nu. Få finnas till över huvudtaget!!
Nu kallar strax Let´s dance så puss o hej för idag.

Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Lilla hjärtat, förstår du inte att du är hur snygg som helst! Särskilt nu när du inte längre är så anorektisk och pinnig, nu kan man ju kramas utan att sticka sig. Sen att du har världens hängtuttar är väl nåt vi får leva med Jonatan och jag. Och Lillsparven. Hahaha!

2008-03-01 @ 01:19:26
Postat av: Me

Ha, ha, ha!! Du är ju helt skadad älskling!!!

2008-03-01 @ 09:54:26
Postat av: Linda

hm , du har ju iallfall några bröst... själv känns det som om jag inte har några kvar efter att jag nu slutat helt med ammningen ! inte är de stora och fasta som de var innan iallfall !!! lite mindre och hängiga vill jag nog säga. Lite deprimerande, vill ha dem tillbaks!!!

2008-03-01 @ 21:47:11
Postat av: Me

Livet är allt bra tufft du Linda... Tur att någon uppfann silikon!!
Kram

2008-03-02 @ 11:25:05
Postat av: AnnaSara

Gumman,
vad säger man.. Känns som om att du får kämpa lite extra hela tiden..
Här kommer i alla fall horder av kärlek, massa, massa, massa.
Å upp i alltihopa har du humor.
Fan vad bra du är!
Kramar

2008-03-03 @ 11:40:32
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: Madde

Du är väldigt rolig du!!! Skönt att det ändå är kontrollerat med lilla grabben. Ok han blir kanske ingen elitidrottare som du skriver men det är väl ganska ok iallafall;) Va lite snäll mot dig själv tjejen du är så fin, så fin!!! Jag har alltid fått höra att kroppen återställer sig efter 2 år... skit va fel de hade.... min son är 19 år nu...

2008-03-03 @ 12:07:39
Postat av: Jag

Ha, ha, ja att kroppen skulle återställa sig efter 2 år är nog inte dagens sanning direkt. Om så vore så skulle man ju kunna skaffa hur många ungar som helst... =) Fast du har ju inte mkt att klaga på Madde!

2008-03-03 @ 19:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0