Mitt liv som hund

Hej på er!
Fy farao vad tråkig jag är som aldrig uppdaterar den här bloggen. Fattar inte att ni fortfarande går in o kollar den så ofta... *skäms* Men vi har ju virus i datorn och det gör att det  nästan inte går att skriva. Man har hjärtat i halsgropen hela tiden för att allt ska försvinna. Då måste jag ju börja om det blir så tröttsamt att man hellre skiter i det.. Förlåt!!
Hade tänkt lägga ut lite nya bilder här idag men min söta kompis har inte skickat dom till mig än så det får vänta. Har nämligen ingen kamera bra nog att ta kort med utan får be mina vänner ta bilder o maila dem till min nu för tiden...
Allt går iaf toppen med Joho och Murklan!! Murklan är som vanligt ett litet kräk!! =) Kissar inne två dagar i rad och sen håller hon upp några dagar o sen kommer det igen. Jag blir mer än lovligt trött på henne då. Som tur är nöjer hon sig med att göra det hemma. Börjar hon borta oxå så vet jag inte vad jag gör med henne. När vi var hos veterinären härom dagen så tänkte hon börja kissa inne i rummet mitt framför mina fötter. Vilken liten skitapa hon är!!
Sen skäller hon oxå som en besatt!! Minsta lilla grej så ska hon vakta och skälla!! Hon kommer väcka bebisen dagligen sen när den är född. Tur för henne att dom inte tar emot Murklor på Scan för annars hade hon åkt dit... =) Tro nu inte att hunden är understimulerad elelr så för det är hon inte, hon är bara så otroligt skarp i psyket. Säger dom på brukshundsklubben oxå. Hon är alldeles FÖR tuff i huvudet!! Bryr sig inte om någon tillsägning utan går helt sin egen väg... Trots allt detta så älskar jag henne mest i världen!! Byter inte bort henne för allt smör i småland!!!!! Hon är det charmigaste på denna jord. Husse avgudar henne som sin egen dotter. Igår sa han att vi fått ett fall av plötslig spädbarnsdöd i familjen... Murklan sover så tungt på honom att han kan göra vad som helst med henne utan att hon vaknar. Dom är så söta ihop!!!
Joho är mammas pojke, följer mig som en skugga vart jag än går... Förutom om det kommer nåt intressant att jaga för då drar han i  samma sekund som jag inser att det är ingen idé att ens öppna munnen och forma den till J O H O... Som tur är så kommer han fort tillbaka.
Vi tränar lite varje dag, han lär sig nya tricks på nolltid!! Det är en alldeles fantastisk hund vi har fått köpa. Är så glad!!!
Ögonlyste båda hundarna den 9/1 och det var ua på båda. Så skönt, nu vet vi att Joho stannar hos oss.
Vaccinerade dom oxå och det tyckte inte Murklan om. Trodde nästan hon skulle hugga mig...

Magen växer och det sparkar för fullt!! Har gjort ultraljud och råkade få se en liten snopp där på skärmen så det lutar mot att vi får en kille till i familjen... Är så klart inte helt säker men vi ska göra könultraljud i februari så då får vi se om jag såg rätt... Vill ju gärna få en dotter men är otroligt glad för en kille oxå! Bara allt går bra är jag helnöjd!!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Du ska inte gissa så mycket! ;)

2008-01-14 @ 19:34:02
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0