Blindkäpp åt de fattiga

Har idag varit hos optikern med min yngste son. Det var lite av en chock faktiskt. Stackars älsklingen, han har bara 10% kvar av sin syn!!!! Det är riktigt illa kan jag lova. Hur kan man se SÅ dåligt när man är 11 år???
Optikern berättade att visst kan han se att det kommer en bil men han kan inte avgöra hur fort den kör osv. Så det är totalt livsfarligt för honom att vistas i trafiken utan glasögon. Bara att vara ute och cykla som han ju gör varje dag mellan hemmet och skolan, är en stor fara för honom för då har han aldrig på sig sina glasögon. Han  säger att han blir retad om han har dom utanför lektionstid.
När optikern påpekade att dom måste vara på hela tiden så började han gråta inne i undersökningsrummet så jag förstår att det här är riktigt jobbigt för honom. Hon ville att vi skulle pröva med linser igen så han har ett alternativ men Phelix har ju inget tålamod så han skiter hellre i att ta på dom och ser dåligt. Sätter inte jag i dom på honom så kan det kvitta. Vet inte riktigt hur man motiverar en 11-åring till att stå framför spegeln och träna i flera timmar för att lära sig konsten och få i dom själv? Tips mottages tacksamt! Optikern var så mån om att han måste använda dom så vi fick ett par riktigt bra linser med oss gratis.

Angående huset så är nu budgivningen igång. Det är spännande värre!! Vi ligger lite lågt för jag väntar på att fler budgivare ska ge sig in i leken. Än så länge är vi bara två och det är inte vi som leder. Känns ganska oväsentligt i det här startskedet... Det är på slutet vi ska vrida om kniven i de andra små asen!! =)
Puss o ch god natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj! Vill du vara med och tävla om vårens sötaste underkläder? Då får du skynda dig för i morgon utses vinnaren.

http://flachsan.blogg.se/1206035749_tvlings_dags.html

Lycka till!

2008-03-27 @ 21:46:17
Postat av: JennyPenny

Hahaha, det är rätta takter. Vänta ut dom bara. För övrigt har vi diskuterat din man ikväll, jag och Martin, och vi tycker han är världens bästa! Så snäll, trevlig, social, charmig och bara hur bra som helst, han är verkligen ett kap!

2008-03-27 @ 23:13:02
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Angelica

Alltså, vad har jag sagt om det här med att dricka på vardagar... Jag förstår ju att ni måste varit bra fulla för att komma fram till de där åsikterna... Ha, ha!!
Nej då jag kan bara instämma. Iaf oftast...

2008-03-28 @ 08:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0