Det stavas magsjuka

Pesten har drabbad mitt hem!!! Jag är totalt livrädd nu...
Idag när jag skulle åka till jobbet så började det inte så bra. Jag var givetvis för lat för att gå ut och skotta i snöstormen och vår granne hade ju plogat och lämnat en stor driva bakom min bil. Alltså ett litet barn kunde ha avgjort att jag inte skulle kunna komma ut där med bilen utan att skotta men som den sanna optimist jag är så tog jag rejält med fart och började backa över typ en halvmeter snö. Det slutade med att hela bilen ställde sig på sidan rätt över hela vår infart och jag kom absolut ingenstans. Vad gör man nu? Helt lamslagen sitter jag kvar i bilen och funderar över smartheten i mitt drag. Hur förklarar jag det här?? Slänger mig givetvis på telefonen till min man för att beklaga mig över hur dum grannen är som lämnat en så stor vall där... Då svarar min älskade att det borde jag ju har förstått och hur kunde jag ens tro att jag skulle komma över den... Hmm... Vad svarar man då?
Nå väl, han är iaf på väg hem från jobbet, tidigare än ordinarie sluttid. Vilket inträffar ca en gång om året och då beror det på brist på arbete. Den här gången beror det på nåt helt annat... *gulp* Magsjuka!! Fast det visste vi inte då... Han beskrev sina smärtor och jag trodde minst att det var blödande magsår av hans beskrivning att döma. Förberedde mig på att han blir inlagd på sjukhus de närmsta dagarna och ringer till chefen och förklarar att; Jo jag vet att jag skulle börjat om en kvart men jag sitter fast i en snödriva och min man är nästan döende om man ska tro honom... Vi har en hel drös med barn här och två hundar som det kommer bli väldigt synd om ifall jag åker till jobbet så tyvärr, jag kan nog inte komma.
Nähä, svarar en något förvirrad och besviken chef. Du är den tredje nu ikväll som inte kan komma pga snön. *gulp igen* Oj, förlåt, jag får väl försöka komma ändå då...
Men som tur var så var det en otroligt snäll människa som stannade kvar på jobbet istället för mig. Stackarn hade jobbat sen 7 i morse och fick nu fortsätta till 21.30. *huu* Men vad skulle jag göra. Kunde ju inte bara lämna familjen i sticket.
När min älskade kommer hem så hinner vi precis analysera vilken sjukdom han kan tänkas ha, så börjar det! Den förfärliga magsjukan!!!!! Ena stunden ligger han i sängen och ler åt att han har feber och fryser så mkt. Nästa så skriker han; "HÄMTA HINKEN!!" Ja ni har säkert hört den förut och vet vad som sker sekunderna efter det ropet... Så jag behöver inte beskriva det närmare...
Panik utbryter, hela övervåningen måste isoleras från resten av huset!!! Här ska inte spridas en enda liten bakterie så länge jag står på benen. Ner med alla barnen, noggran genomgång av vad som nu gäller.
Ingen får gå på toa uppe, ingen får gå i närheten av den pestsmittade, inte ens prata med honom genom dörren. Sprit måste införskaffas för att sprita varenda yta i hela huset, handskar för att torka upp ev spy med, handsprit som ska anvädas av alla efter varje toalett besök och minst en gång i timman utöver det, egna handdukar på toaletten och alla ska svälja pepparkorn.
Lagade mat till alla barnen med vetskap om att det säkert är mitt sista mål före magsjukan bryter ut så åt jag inte upp alla makaroner för jag vet sen tidigare hur äckliga dom är att spy upp. Sen gav jag mig iväg till affären och införskaffade många liter med nyponsoppa i olika formen, svartvinbärssoppa, filmjölk, coca cola, Ramlösa, bananer, sugtabletter för bättre smak i  munnen och ett gäng tidningar. Tog vägen förbi jobbet och lånade ytsprit, handspri och handskar. Nu är vi rustade för att klara en stor epidemi!! Kom igen bara tänkte jag när jag skurade toaletten så den skiner, här ska ni få era äckelbakterier!!
Nu känns det som om jag inte kan göra mer för att besegra min största fiende, magsjukan... Ni troende kan väl be för oss ikväll så vi överlever det här och alla ni andra får hålla tummarna.

Kommentarer
Postat av: AnnaSara

Du är i mina tankar, Linkan.
Tänker positivt här.
Annars är det rätt gott att spy lakritspipor!
*HÅLLER TUMMAR*!

2008-03-17 @ 20:06:20
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Lånade?

2008-03-18 @ 23:30:42
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Jag

Ja vad ska jag skriva då, kan ju inte skriva här att jag tjuvar nåt, eller?

2008-03-19 @ 09:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0