Frustrerad som en sexsvulten man...

Så, då har vi då varit på den efterlängtade visningen. *ahhhhgrh*
Här hemma har vi givetvis gått och drömt, planerat, fantiserat, byggt om, byggt till och redan flyttat in. Så åker man dit glad i hågen och så kommer man knappt in till huset pga alla bilar som redan är där. Då vill man ju bara börja gråta. Det här är ju helt tröstlöst känns det som.
Vi har inget hus att sälja som gör att vi sitter på en större summa kontanter.(Det var en familj som sa när vi var där att dom måste ju sälja sitt hus nu när dom ska köpa detta och deras hus låg på utgångsbud 1,7-1,8 miljoner.)
 Inte heller är vi så värst sparsamma så vi har några hundratusen sittandes på banken som vi kan kasta upp för att vara med och bjuda. Nej vi får helt enkelt ta från våra vanliga löner och leva på makaroner. Det gör ju givetvis att vi hamnar i ett underläge redan från start. Visst kan vi var med och höja budet med 500 000 men vi ska ju ha råd och göra nåt anant än att bo oxå.
Säg nu inte att vi ska spara ihop till en kontantinsats för det har vi försökt med så länge vi känt varandra. Råkar vi komma upp i 100 000 på banken så nog 17 kommer vi snabbt på nåt annat viktigt som vi måste göra med pengarna. Det går liksom inte att bara låta dom sitta där för det är alltid en häst eller några hundar eller en resa som ska betalas och vips så är pengarna slut och vi får börja om igen. Som nu tex, nu har vi ju lovat barnen att åka till Turkiet i år, det går ju inte att bryta. Då ryker ju lätt 55 000 som hade suttit fint att ha kvar när man ska köpa hus. *grrr* För oss är det självklart inte alls lika viktigt att åka till Turkiet men det går inte att svika barnen som ser fram emot resan så mkt. Åh jösses vad jag spånar iväg nu... Vi lär ju ändå inte ha en chans...
Fördelen med att vi kommer förlora budgivningen är väl att vi slipper leva på korv och makaroner hela min mammaledighet och att jag kommer ha råd att köpa nya kläder när jag inte är gravid längre vilket absolut inte blir aktuellt om vi skulle råka vinna.
Nej nu får jag försöka rycka upp mig och hoppas på det bästa för jag vill verkligen, verkligen flytta dit!! Så det så!! =)
Puss

Kommentarer
Postat av: AnnaSara

Tjena hej
Å vad spännande det låter..
Men du måste ju tänka positivt ju, är det meningen så är det ju ert.
Vi trodde att vår lägenhet skulle dra iväg en massa, och vi hade inte heller en massa kosing liggandes. Ändå slutade den på 300000 mindre än vad vi var villiga att gå upp till, så är det meningen så är det.
Jag håller i vart fall varenda liten tumme jag har.
Pöss

2008-03-25 @ 20:45:53
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: Linda & Gurra

Är det meningen att det skall bli ert så blir det så... annars så kommer det nya hus. kram

2008-03-26 @ 13:42:16
Postat av: Theresia

Jo, jag jobbar på Demens Centrum på Tallbacken och tycker att det är hur kul som helst. Tycker faktiskt att det är en riktigt intressant och faschinerande sjukdom. Men man måste ju vara utvilad och pigg när man kommer till jobbet om man ska orka göra sitt bästa. Det gäller ju att ha en del tålamod ;-)

Hoppas ni hittar ett hus som passar både tycke och smak och plånbok.

2008-03-26 @ 14:56:56
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: Reneé

Hej min tjocka snygging!
Jag håller tummarna för er=)

2008-03-27 @ 15:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0