I´m a survivor...

Jag tror mig ha vunnit igen!! Kan man ha sån tur två gånger på rad??? Nu pratar vi alltså om magsjuka igen.
I förrgår så var jag hos Linda och Niklas och kollade lite på vad de skulle välja för tapeter. Intet ont anande satt vi där älsklingen  och jag och diskuterade om det skulle vara blått eller grönt i barnrummet.
En liten stund tidigare på kvällen så hade barnet i familjen gjort ner sig och jag fick hjälpa hans mamma att få pojken ren igen. Han var då alldeles röd i rumpan så jag blev ombedd att smörja lite där vilken jag så klart gjorde mkt grundligt.
Efter att vi varit hemma någon timme så pep telefonen och det stod att den lille söte pojken hade fått magsjuka IGEN!! Vi hade alltså inte mer än hunnit där ifrån så hade han börjat spy och bajsa ner sig. Gissa om jag blev rädd??!! Det kändes ju som en omöjlighet att jag skulle klara mig denna gången men peppar, peppar så ser det faktiskt ut som om jag besegrat magsjukedjävulen en gång till. Det finns ju en viss magsjuka som i första hand drabbar barn mellan 6 månader och två år. Förhoppningsvis är det den han har.

Men helt utan krämpor kan man ju aldrig få vara... Har nu fått foglossning med besked!! Kan knappt gå längre. Hade ingen aning om hur detta kändes och trodde givetvis att jag skulle glida igenom den här graviditeten på en räkmacka som jag gjort de andra två gångerna då det känts som om jag varit gjord för att bära och föda fram barn. Men så bra kan man ju inte få ha det tre gånger på rad det borde jag ju kunnat räkna ut innan. Nu får jag dras med förutom foglossningen som nog är värst, massa fett-blä, halsbränna som inte är av denna värld, ganska ont i ryggen, kissar typ tre gånger varje natt och kan inte sova efter 04.30 utan måste då gå upp för att äta en stadig frukost.
Det positiva är att jag kunnat fortsätta vara mig själv, har inte drabbats av några konstiga graviditetshormoner som fått mig att avsky min man, mina vänner och tycka att allt och alla luktar illa. Det är faktiskt värre på många vis än att ha foglossning för det påverkar förhållandet i mkt större utsträckning.

Nu ska jag bara vänta på att banken öppnar så jag kan ringa in och lägga ett nytt litet bud på det gröna, sköna huset...
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0