Jävla snöoväder

(För er som inte bor i Trollhättan; Här är totalt snökaos!!!)
Jag har egentligen absolut inget emot snö men nu hatar jag det!! Mina stackars älskade små nakenhundar klarar inte av att gå ut i det här vädret. För det första så går snön nästan upp till huvudet på dom så det är bara ett par öron som sticker upp. Vi bor ju på landet så det finns inga plogade trottoarer att promenera på för dom små tassarna. Utan vi får pulsa i drivor. Visst kan jag bära dom men hur i hela friden ska jag få dom till att uträtta sina behov då? Det är riktigt, riktigt synd om dom idag!!!!
Joho klarar med nöd o näppe att klämma ut några droppar och sen springer han för allt vad benen bär tillbaka till huset. Sista  20 metrarna måste dom hoppa som gaseller för att överhuvudtaget ta sig fram genom snön. Murklan fryser så mkt att hon inte ens kan sätta sig o kissa. Hon står på tre ben och typ gråter för att hon fryser så mkt!!! Har aldrig sett henne så här förut, hon är verkligen helt förtvivlad. Detta innebär ju att hon inte kissat mer än ett par droppar tidigt i morse och inte lär jag få henne till att kissa mer ute heller så idag kommer nog stackarn efter mkt om och men få kissa och bajsa inne. Har lagt ut ett stort badlakan i hallen som hon kan sätta sig på men hon vet ju inte att det är ok så det lär dröja innan hon smyger dit och sätter sig.
När vi varit ute förut och gjort ett försök så var båda hundarna helt vita av snö!! Absolut hela dom var täckta!!! Tänk er om ni skulle gå ut barfota i massa snö vad ni skulle frysa. Joho har små tossor på fötterna men Murklan har inga så hon fryser ju nästan ihjäl lilla älsklingen. Vem kunde tro att det helt plötsligt skulle bli så här, inte jag iaf så jag har inte ordnat några tossor åt henne. *skäms*
Nu ska jag ta mina båda älsklingar och krypa ner under täcket en timma innan jag ska till jobbet.
Puss

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, känner igen Johos kisstil när det är oväder ute. Ut och kissa allt man kan på en och samma gång och sedan rusa in :) Kan riktigt se de små stackarna helt vita i snö. Hoppas allt är bra med er och att det kommer lösa sig med bebisen. vad rolig Joho ser ut på bilden där han sitter i knät bredvid ungen förresten :)

2008-03-18 @ 13:13:19
URL: http://www.creativedogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0