Lördag hela veckan, nej tack...

Äntligen en natt med hyfsat normal sömn. Har bara varit uppe o kissat två gånger och inte varit uppe o ätit alls! Fantastiskt, jag sov ändå till 07. Det var ett bra tag sen det hände.
Jag tror jag vet varför. Det här huset har ju malt i mina tankar dygnet runt och så fort jag vakat till så har det funnits där och då har jag inte kunnat somna om.
Nu är det så att vi kommit en bra bit in i budgivningen, alldeles i slutet skulle jag tro. Det är bara vi och en annan familj kvar, misstänker vi. Vi har högsta budet sen 15.50 igår. De hade möjlighet att bjuda över oss fram till 17 men det var helt tyst. Detta vill maken gärna tro beror på att det lagt sig men det tror inte jag. Jag tror det handlar om helgvila... Så kommer dom igen med nya friska tag på måndag och bjuder över så det visslar om det. Det spelar ingen roll för vi har kommit till den gränsen vi hade satt. Nästan iaf. Vi sänkte den lite för efter lite kalkylering så kom vi fram till att runt 14 000 per månad är lite mkt pengar bara på boendet. Det är den summan vi ligger på nu, höjer vi så förstår ni ju själva hur dyrt det blir...
Så med andra ord så blir det nog tack o hej till det här huset på måndag. Det har iaf varit väldigt kul att vara med o fajtas dom här dagarna och vi har ju gjort säljarna en tjänst som trissat upp priset lite.

Nu är det lördag igen och som vanligt vet vi inte vad vi ska hitta å och rastlösheten börjar krypa i kroppen. Vad gör ni andra på helgerna?
Vi ska iaf åka till mormor o morfar en sväng och sen kanske köpa en bilbarnstol. Jag kom med det briljanta förslaget att vi skulle börja sortera och slänga lite saker så vi får ordning här innan Mattheo flyttar in men det förslaget togs inte emot med öppna armar direkt. Så det blir nog jag som får göra det själv tids nog. Lite jobbigt med ont i ryggen bara och hålla på o bära massa tunga lådor.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0