Påsk resumé...

Så börjar då påsken lida mot sitt slut. Vi har haft en otroligt lat påsk. Har knappt lyft ett finger för att få ordning på någonting här hemma. Ja vi är typ förlamade av spänning. Spänning inför husvisningen imorgon. Det är det sista vi pratar om innan vi somnar och det första som ploppar upp i huvudet direkt man vaknar. Av någon konstig anledning så är det med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot det här.
Emot:
Huset ligger ju alldeles förträffligt men har inte så mkt förträffligt att erbjuda.
-Inte ens en spis med häll har de nuvarande ägarna haft råd med.
-Tapeterna i vissa rum är mer än vad en vanlig dödlig klarar av att leva med en vecka.
-Det finns inget garage, inga blommor i trädgården. Ingen härlig altan att grilla och dricka öl på. 
-Blir en bit längre att hinna åka hem och gå ut med hundarna på lunchen den dagen jag kommer börja plugga om några år. 
-Lär bli DYRT!! Vi lär bli fattiga!!

Ska man se det från andra hållet så är det ett i stort sett ett helt nytt hus.
-Inget tak som måste bytas de närmsta 10 åren, ingen färg som måste målas de närmsta fem åren. -Antagligen inget kyl som går sönder de närmsta åren osv.
-Drömläge!! Bara gå  ner för en backe så är du vid badplatsen och på sommaren även kiosken.
-Skogen precis bakom huset med timmervägar att köra cross på och kanske en och annan svamp att plocka.
-Ostört läge! Kommer antagligen stå sig bra i värde med tanke på läget med närheten till badet.

Hur ska vi göra??? Det här stiger mig snart åt huvudet... Ska vi köpa det och inte ha råd med mkt annat de närmsta 10 åren men bo väldigt bra eller ska vi bo kvar och ha råd med mkt mkt mer? Tänk den som visste det...

För övrigt så har vi varit på 40 årsfest som var otroligt trevligt och kul trots att jag var nykter. Värdparet har ju en förmåga att underhålla utöver det vanliga. Roligare människor får man ju leta länge efter...

Vi har varit hos mormor och morfar på påskmiddag igår som givetvis smakade alldeles underbart gott, Jag blev uppläxad av morfar som tyckte att mina röster på Linda B i melodifestivalen var nästan lika illa som om jag rånat en pensionär ungefär. Alltså helt oförlåtligt!!

Idag börjar barnens hundkurs på brukshundsklubben. Osäker på om jag verkligen ska köra dit dom i all den här snön. Kanske att mina små hundar kommer frysa ihjäl på dom timmarna. Får fundera på saken...

Börjar jobba igen idag, det är bara tre veckor kvar nu tills jag slipper svara 50 gånger på en kväll på samma fråga. Slipper vara rädd för att bli sprakad i magen när man ska hjälpa "Häxan surtant" med något osv... Thank you Gooooooddd........

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Theresia

Såg en gravidmage på bild i ett tidigare inlägg här. Saknar min lite ;-) När man har lille pojken i bärsele på magen känns det nästan som att vara gravid igen...

Känner igen det där med att vara rädd att bli sparkad i magen på jobbet. Jag blev väldigt nojjig med det innan jag gick hem med havandeskapspenning.

Ha det gött.

2008-03-24 @ 14:12:36
URL: http://theresia-marissa.se
Postat av: Linda

Hoppas att eran påsk varit bra.

Så du ska bara jobba tre veckor till? Låter bra tycker jag.

Jag har samma tankar om hus som ni, ska jag ha rå eller ska jag ha råd inte? Det känns lite surt att inte ha råd med typ semestrar och sånt bara för att man har köpt hus. Så jag tvekar.

Kraaam

2008-03-24 @ 14:17:47
URL: http://noonasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0