Askungen!!! Jaaa, jag kommer....

Nu var det ju några dagar sen jag skrev nåt och inte känns det lättare idag heller! Men jag blir själv så frustrerad när mina vänner inte bloggar nåt så jag måste försöka föregå med gott exempel. Jenny är den enda som må vara förlåten då hon befinner sig på Cypern denna veckan....

Just nu springer jag runt i nåt "måstefixaobakarus" där tiden inte riktigt är på min sida. Det är så många måsten nu så här i väntans tider. Hemmet ska vara skinande rent, frysen ska vara full med både mat och godsaker, ingen tvätt får finnas i tvättkorgarna, sängen måste vara renbäddad, kylen fylld till bredden och alla 5011 olika papper som ska skickas till olika ställen ska hamna på brevlådan samt så klart alla kartonger som ska packas inför flytten. Jo sen måste det stå god och nyttig mat på bordet oxå varje dag. För att inte tala om alla saker som har med barnens skolor att göra, utvecklingsamtal, föreställningar, uppvisningar, skolresor, utflykter mm mm Pust, tur att jag inte fött än för då hade barnen nog missat hälften... Maj är helt klart den mest hektiska månaden varje år om man har skolbarn!

Jag undrar när tiden kommer när jag ska få ligga på soffan och bli behandlad som en prinsessa?? Serveras alla cravings på silverfat, få massage och få höra att man är så fin och duktig... Tyvärr kommer det där inte inträffa. Det närmsta jag kommer den situationen var nog igår när min älskade sa att han nog inte varit så snäll under min graviditet utan kunde gjort mkt bättre ifrån sig. Sant förvisso men lite sent att komma på det när det är 12 dagar kvar... Den där blombuketten eller det där kärleksfulla kortet hade ju inte suttit fel att få någon gång under dessa nio månader men man får vara glad för det lilla!!

Nej nu är det dags att ta tag i dagens sysslor, här finns ingen tid för att lata sig mer än nödvändigt!!

Ha en underbar dag alla härliga människor, vi ses o hörs!!

Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är svårt i början! Tar flera timmar innan man fattar nått typ. Det finns gratisprogram att ladda ner som du kan prova.

2008-05-22 @ 14:01:51
URL: http://lindaa.blogg.se/
Postat av: lilla linda

ha har han äntligen fattat att du är gravid och behöver uppvakning och stöttning !!! som sakt han har ju några dag på sig att fjäska och stötta. Måste du skriva om bakning , jag är sååå sugen på nått gott. kram

2008-05-22 @ 22:28:54
Postat av: Jag

Lilla Linda- Skulle väl inte riktigt uttrycka mig så att han äntligen fattat men nåt åt det hållet. Igår sa han att jag nog bara ska ligga o ta det lugnt resten av tiden så skulle han packa själv. Det var ju ett framsteg... =)

Pöss

2008-05-23 @ 09:51:45
Postat av: Linda

Mycke Lindor här...



Ja, jag fick huset. Jag är så jävla glad så det finns inte.



Jag ska också packa. Inge kul.



Kram och ha en superjättebra helg.

2008-05-23 @ 10:55:26
URL: http://noonasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0