Byte av man strax före beräknad förlossning

Är det aktuellt tro? Kanske inte... Men man borde iaf ha möjlighet att skicka dom på uppfostringskurs i några dagar så dom kommer tillbaka som bättre män och fäder, eller? Om någon känner till någon sån kurs som kan ta emot med kort varsel så hör av er!!
Kanske är det jag som är helt ute och cyklar...
Förväntas man ALLTID ställa upp?
Även när det är 30 grader i sovrummet, svetten rinner, sammandragningarna kommer med 10 minuters mellanrum och sveper genom hela min kropp så det känns som jag blir överkörd av en ångvält, knappt kan vända mig pga en stor mage i vägen och jag bara har tre veckor kvar tills jag ska föda? Ska jag behöva svara med ett leende, självklart, kör på bara?
Kanske är det så, vad vet jag, men det känns inte rätt för mig iaf!!
Ska jag utöver detta behöva ta att han blir sur och inte pratar med mig på hittills15 timmar? Antagligen!!
Kanske är det även så att som mor i huset så måste man stå för all städning och matlagning in i den sista sekunden före ungen kommer ut. Att förvänta sig att maken gör det där lilla extra, förlåt, han grillade igår, som tex ansvara för städningen de sista veckorna, det är säkert att förvänta sig alldeles för mkt, jag förstår, men tanken slog mig så jag var tvungen att fråga....
Antagligen ingår det att man ska stå ut med alla hans nyck och dåliga humör oavsett vilket tillstånd jag är i och bara acceptera att är ahn sur så är han. Ingen särbehandling här itne för att man råkar se ut som en valross pga att man bär hans barn i magen, nej då, tuta på som vanligt bara. Är man chef så är man!! Jasså, egentligen räknas det inte om man är chef på jobbet, man måste automatiskt inte vara chef hemma bara för det... Hade jag fel igen.... Tänk om han förstod det oxå!! =)
Ha en underbar dag i solen mina vänner, det ska jag ha när jag städat färdigt huset!! Har bara bänkarna i köket kvar nu... Min man, ja han ligger i sängen o ser på tv!!
Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, var det en inbjudan eller?

2008-05-11 @ 19:51:26
URL: http://noonasblog.blogspot.com
Postat av: JennyPenny

Tänk vad skönt det vore utan män, dom beter sig fan som småungar med sina "nä! Jag är suuur!" bara för att man råkar säga nej till ett av deras fantastiska sexäventyr. Tro mig killar, det finns endast en liiiiten procent av er som kan konsten att göra en kvinna lycklig.
Nä fy, fram för ett kvinnligt kollvektiv där alla män över femton åker ut med röven först!

2008-05-11 @ 22:31:23
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Meee

Har ett bra kursprogram på min blogg just i detta nuet, vilket sammanträffande...=)

2008-05-12 @ 20:06:10
URL: http://mialii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0