Livstecken

För att ni ska kunna sova lugnt på nätterna mina kära läsare så är det kanske bäst att jag ger ett litet livstecken ifrån mig...
Jag är inne i en riktig bloggsvacka just nu tror jag. Har huvudet fullt av tankar och funderingar, så mkt att jag inte orkar blogga.
Det är nåt nytt ofog som ungarna hittar på typ dagligen så jag blir helt slutkörd i min mammaroll bara av att vakna. Senast idag så ringde skolan och sa att yngsta sonen hade tänt på en liten brasa vid sida av skolan och sen gått därifrån helt oförstående till vad som kunde hänt trots lågor på 0,5 meter och rök moln flera meter upp i luften. Hur smart är man då när man är 11 år och inte fattar bättre. I samma veva berättar läraren att samma unge har haft alla rätt på frågorna på nationella proven. Hur går det till??? Hur kan man vara så duktig på matte, svenska och engelska men inte ha lärt sig efter 11, snart 12 år att lunta är förbjudet?! Ja jag begriper ingenting...
Så nu sitter jag här hemma med två killar med utegångs och dataförbud. Alldeles, alldeles underbart....

Utöver detta så håller magen på och skräms med att det snart är dags att föda. Har ungefär 40 sammadragningar om dagen och ibland även riktiga värkar. För bövelen, det är ju fyra veckor kvar till planerat snitt. Inte vill jag behöva få åka ner i full fart och göra ett akutsnitt inte... Så om den lilla älsklingen i magen kunde ta det lite lugnare så skulle jag vara väldigt tacksam.!!
Insåg idag att det nog var säkrast att börja packa bb-väskan för det kan nog bära iväg precis när som helst. *huu* Vill inte alls ha det så...

Så där gott folk, nu vet ni att tanten lever iaf!
Puss

Kommentarer
Postat av: AnnaSara

Tjabbadill kompis!
Det där med att lunta alltså...det tycker jag, som snart-34-åring, fortfarande är bland det roligaste som finns!
Men, det är skit att de inte lyssnar. Hälsa dem det från mej, det är skit, och det är respektlöst!!!
Så det så!
Puss till Matteo från Majken

2008-05-05 @ 17:13:55
URL: http://ihuvudetpatjata.blogspot.com
Postat av: Robert

Jag fick stryk som barn. Det lärde mig vad som var rätt och fel.

2008-05-06 @ 16:47:37
Postat av: Angelica

Robert- Hmm, det fick jag oxå men det var absolut inte det som lärde mig vad som är rätt eller fel...
Även om det skulle vara lockande ibland så skulle jag hamna i finkan fortare än jag kan säga sparvskit om jag så mkt som krökte ett hårstrå på mina barns huvud...
Sen tror jag inte heller att aga är det rätta sättet att få sin vilja igenom...
Angelica

2008-05-06 @ 20:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0