Nya skolan

Phelix har kommit in på Nya skolan till hans stora glädje. Själv tycker jag att det är vansinne att flytta barnen nu när dom ska börja sexan till hösten men då alla andra föräldrar verkar vara av en annan åsikt så får jag väl följa strömmen. Kan ju inte lämna kvar Phelix som enda killen i klassen för alla de andra flyttar till Nya skolan. Jag anser att vi borde hjälpa våran lilla skola som hotas av nedläggning snart pga för få barn och absolut inte flytta dom före sjuan, sen tycker jag att möjligheten att få gå i en liten skola där alla känner alla är rena privilegiet som vi borde uppskatta mkt mer men tydligen är det bara jag som tycker så... Nu är iaf beslutet taget och jag får hoppas på det bästa.
Nästa stora fråga är ju, ska jag flytta även Oliver dit? Kommer det gå bättre för honom då? Pratade med hans mentor förut angående Olivers situation och han visste faktiskt inte heller hur man ska göra så det blir till att suga på den karamellen ett tag... Hoppas bara att det går att få en plats till Oliver oxå om vi nu bestämmer oss för det. Fy vad det är svårt att vara mamma...

På tal på det så har jag ju tagit det enormt kloka beslutet att skaffa ett litet problem till, det som ligger i min mage... =) Nu är det 2,5 vecka kvar tills även Mattheo är en medlem i vår redan stora familj, hujeda mig.... Klarar man av sånt här i min ålder tro, känner mig ju nästan som en gammal tant. Det kan ju bero på att sist jag fick barn så var jag 22 nu är jag snart 35, det är stooor skillnad det gott folk...

Ha en fin dag//Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0